"מחפשים… או מוצאים עבודה?"

יש תמיד את אלו אשר מחפשים עבודה. הם מחפשים , ומחפשים, ומחפשים… וממשיכים לחפש. 

מה לגביך ? אולי במקום לחפש עבודה… תתחיל למצוא עבודה? 

בוא ונסקור בתמצות את העקרונות הבסיסיים של איך למצוא עבודה אפקטיבית ויעילה.

לפני הכול, ישנם חמישה כללים שהם תנאי הכרחי ליציאה לדרך:

1. לקבוע את מה שמחפשים : קבע לעצמך באופן ברור איזה עבודה אתה רוצה. המאפיינים חייבים לכלול את כותרת התפקיד, מה חייב להיכלל בו ומה אפשרי, דוגמאות למשרות שיכולות לעניין אותך, מהו סוג הארגון / החברה, תנאי שכר עקרוניים, ועוד.

2. המלצות: צריך לדאוג שיהיו לך שתיים שלוש המלצות, ליידע את החתומים עליהם שיצרו עימם קשר ולוודא שאין להם בעיה להמליץ עליך.

3. כוונה: אין טעם לצאת לתהליך של מציאת עבודה מבלי שאתם באמת סגורים על זה. הסתובבות בעולם מתוך כוונה רק לבחון את השטח אכן תגרום לך לבדוק אפשרויות… ותו לא.

4. קורות חיים: אי אפשר להפריז בחשיבותם של קורות חיים אינפורמטיביים, מושכים ומעצימים. איך תמשוך את העין כשאתה נמצא בערמה של מאה קורות חיים? זוהי המציאות. 

5. מסר מילולי: בהתבסס על קורות החיים, צור מסר קצר של 60 שניות (Elevator Speech) שבו אתה מסכם באופן ממוקד וברור את תכונותיך ומטרותיך.

התחלנו במסע ? תחילה, חובה להשתמש בשלושה כיוונים של חיפוש תגובתי- חיפוש המגיב למשרות המתפרסמות באמצעים שונים: 

1. לוחות דרושים ברשת: הרוב המוחלט של המשרות שאותן מחפשים מעסיקים נמצאות באתרי חיפוש עבודה באינטרנט. קיימות שלוש אפשרויות לשימוש אפקטיבי באתרי האינטרנט – בחירת האתרים האיכותיים, הגדרה נכונה ומדויקת של מסננים ומילות חיפוש, ותגובה מהירה להצעות מתאימות. 

2. חברות כוח אדם: שני כללים לחיפוש יעיל אחר משרה – בחירת החברות הנכונות המתמחות בתחום העיסוק שלך, היכרות מעמיקה ואישית איתם על ידי יצירת מערכת יחסים עם האחראית על ההשמה- בראיון אישי או כבר בשיחת ההיכרות בטלפון. 

3. ירידי תעסוקה: כאשר נערכים ירידי תעסוקה בכיווני התעסוקה אותם אתה מחפש, אתה חייב להיות שם. היריד פותח בפניך שפע של דלתות ואפשרויות.

שנית, ועכשיו הגענו לדובדבן שבקצפת, נערך בחיפוש משרה פרואקטיבי – אשר מגבש עבורך את המשרה אליה אתה משתוקק. בעולם התעסוקה האינטנסיבי של ימינו, חיפוש פרואקטיבי הוא הדרך הנכונה למציאת העבודה עליה חלמת, וחשיבותו הולכת וגדלה ככל שמדובר במשרה בכירה יותר. ישנם שלושה כיוונים מרכזיים בחיפוש עבודה פרואקטיבי:

1. נטוורקינג: בשוק צפוף, משפחתי וחברי – אם יש מי ש"יפתח לך את הדלת" תוכל להגיע בקלות לראיונות למשרות רלוונטיות. מוזמן להיעזר בכל מי שאתה מכיר כדי להשיג את המטרה – חברים, משפחה, לימודים, מנהלים ועמיתים בעבר, חבר'ה מהמילואים, ועוד. שים לב לעיקרון המפתח – אתה לא מגיע אליהם מנקודת חולשה ואתה לא נזקק ומסכן. להפך.אתה רואה בהם חברים אמיתיים שרוצים לעזור לך ולקדם אותך. במידה ויהיה להם משהו שיעניין אותך הוא כבר ממילא יתגשם בכל מקרה 

2. רשתות חברתיות: הרבה תהליכי גיוס מתרחשים כיום ברשתות החברתיות. נצל את החברויות שיצרת ברשתות אלו, גם הרשתות היותר חברתיות וגם הרשתות היותר עסקיות. בין הרשתות ניתן למנות את : דוגמאות?לינקד אין, דה מרקר קפה, פייסבוק, ועוד.

3. פנייה יזומה לחברות: חשוב לעצמך… מהו מקום העבודה האידיאלי עבורך? למקומות עבודה אלו שווה לפנות באופן יזום, אפילו אם הם לא מחפשים שם עובדים נכון לעכשיו. כדאי תמיד לשבת במאגרי המידע שלהם, משום שלעולם לא תדע מתי מתפנה או נוצרת שם משרה רלוונטית עבורך.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    Skip to content