יועץ בטיחות ונגישות

אין שום מקום שיש בו אנשים ואפשר להתפשר בו על עקרונות של בטיחות וביטחון ששומרים על שלומם. בארגונים גדולים יש הנחיות ותקנים שצריך לעמוד בהם ולכן חשוב מאד שיהיה תקן בחברה למי שאמון על הנושא של בטיחות או שיגיע לשם כך יועץ בטיחות ונגישות חיצוני וייתן את ההמלצות שלו. בין התפקידים של היועץ אפשר למנות הדרכה של עובדים בנושאי ביטחון ובטיחות, הנחייה בנוגע לשימוש בציוד מגן ומציל חיים, קביעת דרכי מילוט במקרי חירום שונים וכמובן קביעת לוחות זמנים לתרגולים של העובדים. בנוסף לכך עליו להציע הצעות והמלצות שיהפכו את סביבת העבודה לבטוחה וכזאת שלא יקרו בה תאונות עבודה.

מתי צריך לשכור את השירותים של יועץ בטיחות ונגישות?

על פי החוק במדינת ישראל חובה לשכור את השירותים של יועץ בטיחות ונגישות במידה ומדובר בארגון או עסק שיש בהם מעל ל- 50 עובדים. ייעוץ הבטיחות חייב להינתן לכל עסק או ארגון באופן אישי על פי המיקום שלו, אופן הבנייה או חלוקת החללים שבו ומספר העובדים. לשם כך יגיע היועץ אל המקום, יבחן את כל החללים, החדרים והקומות, יבין היכן יש יציאות חירום או מדרגות למקלט או מרחב מוגן וביחד עם בעל העסק יגבש את דרך הפעולה בעיתות חירום שונות או בנוגע לנגישות הנדרשת על פי החוק.

החשיבות של שכירת יועץ חיצוני

לא כל אחד יכול להציע תוכנית מילוט או לבחון את סדרי הבטיחות בעסק או ארגון שונים. רק מי שמוסמך ומורשה לכך יכול להציע שירותים מקצועיים ולכן חשוב לפנות אל יועץ בטיחות ונגישות בעל ההסמכה הנדרשת שיחתום על המסמכים הנדרשים ויעמוד לרשות העסק על פי הצורך. יש חשיבות לניסיון רב ככל האפשר, מה שיבטיח ארגז כלים מגוון ורחב שבעזרתו אפשר יהיה להתאים את התוכניות לכל מקום ולכל משרד או עסק.

אשר אביזמר הינו יועץ מוסמך ומורשה שמלווה אינספור מפעלים, משרדים ובתי עסק מכל התחומים בקביעת תוכניות בטיחות ושעת חירום ומתאים לכל מקום את התוכנית שהכי מתאימה לו.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    Skip to content