כיצד אגן על המחשב שלי מוירוסים?

וירוסים , סוסים טרויאנים ,תולעים , רוגלות , רושעות ושאר מרעין בישין הן הסכנה הגדולה ביותר למערכת ההפעלה , לתוכנות ולמידע שנמצא על המחשב שלנו . כל הנ"ל הן סוגים של תוכנות קטנות שחודרות למחשב בדרכים שונות ומשונות וגורמות לתקלות , איבוד מידע , איטיות ושאר נזקים .

מהיכן הן מגיעות ? עדיין לא ברור . יש הסוברים שאבות הוירוסים הם תוכניתנים מרושעים , ויש שאפילו בטוחים שחברות האנטי וירוס עצמן הן המקור והמטרה היא עסקית לחלוטין …

בכל מקרה , חובה עלינו כמשתמשי מחשב להגן על המחשב בכל מחיר על מנת למנוע הפסד של מידע , זמן , כסף ועצבים … במאמר זה נפרט בקצרה על השיטות השונות להתגוננות .

א. התקנת אנטי וירוס : חובה , חובה , ושוב חובה ! לא לעבוד על מחשב ללא אנטי וירוס . אם אין במחשבך אנטי וירוס התקן אותו מוקדם ככל האפשר . לא חייבים לקנות את תוכנות האנטיוירוס הנמכרות . הן אמנם טובות בהרבה אבל גם אלה החינמיות עושות את העבודה ומספקות הגנה מינימלית . ניתו להוריד חינם ולהתקין . בין התוכנות הפופולריות : AVG , AVIRA , AVAST . למחשבים עסקיים או למי שהמחשב שלו חשוף מאד לסכנות אני ממליץ לקנות אנטי וירוס . האנטיוירוס הטוב ביותר היום הוא NOD32 של חברת ESET . יש לזכור לחדש את הרשיון מדי שנה .

בכל מקרה , בכל סוגי האנטיוירוס חשוב מאד לדאוג שהתוכנה תהיה מעודכנת . לכן , מחשב שאינו מחובר לאינטרנט אף פעם לא יתעדכן ותמיד יהיה חשוף לוירוסים חדשים . במחשב כזה יש לנקוט שבעתיים באמצעי הזהירות שיפורטו להלן .

ב. אמצעים מגנטיים : יש להיזהר לא להכניס הביתה אמצעי אחסון ( CD , DVD וDOK ) משכנים , חברים וכו' . הרבה מלקוחותיי עשו את הטעות הזו . המחשב נדבק בוירוס והפתרון היחיד היה התקנה מחדש .

ג. הורדת תוכנות מהאינטרנט : לפעמים בעת גלישה באתרים קופצות כל מיני הודעות מוזרות המתחננות שתתקינו אותן כדי שהמחשב יהיה יותר מהיר או מוגן וכו' . בשום אופן לא להתקין !oren2

ישנן תוכנות אנטיוירוס מזויפות שהן בעצמן וירוס לכל דבר ! אין גבול לחוצפה שלהם!

ד. דוא"ל חשוד : כאשר מקבלים דוא"ל ממען לא מוכר , אין לפתוח . יתכן והפתיחה תגרור אחריה התקנת וירוס . יש למחוק את ההודעות החשודות .

ה. ויפה שעה אחת קודם : גבה את המידע החשוב באמת על גבי CD או DVD בצורה קבועה . אף פעם אין הגנה של 100% וצריך להיערך לגרוע מכל .

אז בקיצור : הוירוסים הם סכנה גדולה למחשב ולמידע שבתוכו , אך עם מעט תשומת לב וזהירות אפשר להתגונן מהם ביעילות .

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    Skip to content