חשיבות אבטחת רשת אלחוטית

בימינו, הרשת האלחוטית ( בשמה העממי: WIFI, או בצורה יותר תקנית: IEEE 802.11) הולכת וצוברת פופולריות רבה בקרב הציבור. בתים רבים משדרגים את הרשת הקווית (שבעבר חובר אליה מחשב אחד או מספר מחשבים ברשת קווית מסורבלת) לרשת אלחוטית. הסיבה העיקרית היא היתרון של רשת אלחוטית בה אפשר לחבר לקוחות (מחשבי PC או מחשבים נישאים) ללא הגבלה וללא צורך בסלילת קווי תקשורת בתוך הבית. כמו כן , מחיר הרכיבים הוא נוח יחסית לכל כיס. המחיר יעלה כאשר יש צורך ברכיבים נוספים בנוסף לראוטר. למשל, בבית גדול יחסית יש צורך בהתקנת נקודות גישה, Access Points, לפי הצורך.

נושא חשוב מאד שחובה לתת עליו את הדעת הוא אבטחת הרשת האלחוטית. יש להבין שכאשר אנו מתחברים לרשת כזו אנו בעצם חושפים את עצמנו לכל הסביבה שיכולה לקלוט את שידורי הרדיו מתוך הרכיבים האלחוטיים. אפשר לראות זאת כאשר אנו מביטים בחלון בחירת הרשת:

אנו רואים את כל השכנים היקרים שלנו , ובאם אחד מהם לא איבטח את הרשת ניתן להתחבר אליו ולגלוש על חשבונו ( במקרה הפחות חמור ), לגנוב או לפגוע בחומר אישי, לחבל בהגדרות הרשת, ולקינוח להשבית את כל המחשבים שמקושרים לרשת הנ"ל. לשכן שפרץ יש מעמד שווה כמו לכל המחשבים בבית!

גם אם הוא רק גולש על חשבוננו זה מאט את קצה הגלישה שלנו, כי כולנו "רוכבים" על אותו רוחב פס. בנוסף יש סכנה שהוא 'האקר' שפורץ לאתרים. אם הוא יעשה זאת דרכנו ,כאשר ינסו לעלות על עקבותיו סביר להניח שהמשטרה תגיע בסוף אלינו ולא נבין אפילו מדוע ….

אז בקיצור : הרשת האלחוטית נוחה מאד וזמינה לכל בית. עם זאת ישנן סכנות גדולות בקיומה. הפתרון הוא לאבטח אותה, ויפה שעה אחת קודם!

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    Skip to content