"העסק לא מצליח? הכול מתחיל ממך"

"לא הולך לך לסגור ת'עיסקה…", "בילויים?!? זה נשאר בגדר חלום…" , "כל הזמן מתקשרים אלי מהבנק…," "אשתי לא רואה אותי בכלל…", "חשבתי על חידושים בעסק…", "הלקוחות לא משלמים לי בזמן…", "הכול על הראש שלי…," "לא " הספקתי…", "מה עוד לא עשיתי?" ….

החלטת לפתוח עסק, אתה {נמצא בעסק כל הזמן, | עובד קשה, והעסק לא נוסק. נכון, זה דבר לא פשוט לנהל עסק. אתה חייב לעמוד בלוח זמנים צפוף, לקבל החלטות מוצלחות, להספיק לבלות עם המשפחה שלך והחברים, ועוד הרבה דברים .

אם אתה חושב ש"מישהו" או "משהו" חיצוני לעסק "אשם" בעובדה שהעסק שלך לא מתרומם – כמו למשל כלכלת המדינה, עסקים אחרים, הלקוחות ש"לא מבינים", מזג האוויר – אם הכול בעצם קורה בגלל משהו "חיצוני", אז אתה כביכול נותר חסר אונים. אז אתה מוזמן לעצור את הקריאה עכשיו. חבל על הזמן שלך.

האם ייתכן שאתה לגמרי טועה? לצערי עליי לבשר לך שהסיפור הוא לא העסק,,, הסיפור הוא אתה.

העסק מצליח בזכותך או נכשל בגללך – תמיד אתה הוא המקור לעסק שלך. אתה הוא זה שקובע את הצלחתו או כישלונו של העסק – האישיות והעסקיות.יש אינסוף אפשרויות לשינוי ועשייה כדי להביא את העסק שלך להצלחה. כמה מהם אתה כבר עושה מצוין,

חלק מהדברים אתה עושה בסדר, חלק מהדברים נמצאים במודעות שלך אבל אינך מבצע אותם מפני ש"אין לי חשק", חלק מהדברים אתה לא עושה כי אינך לא יודע.

כדי להביא את העסק שלך למקום אחר אתה חייב לעשות אחרת – לפעול בצורה יעילה יותר, לפעול בכיוונים נוספים, לעשות דברים שלא עשית עד כה, לא לעשות דברים מסוימים.

דוגמאות? להרים מוצר או שרות חדשים, להתראיין למקומון באזור המגורים שלך, ליצור לעצמך מעגל חברים שישמשו כדירקטוריון מייעץ, להתעמל בקביעות, לוודא שהגבייה מתבצעת כנדרש, לעקוב אחר תהליכי העבודה בעסק ולשפר את היעילות שלהם, להשתתף בקורס עסקי מתקדם, להירגע עם נגינה מחודשת בפסנתר, לקדם קמפיין לקידום אורגני של האתר שלך בגוגל, לקבוע חופשה משפחתית בעוד חודש, לפרסם באופן קבוע במקומון המצליח ביותר במקום מגוריך, לדאוג לכך שהתזרים של העסק חיובי ויציב, ליצור חזון עסקי לטווח הזמן הרחוק והבינוני, למצוא שותף לתכנון בתחום המו"פ העסקי, לא לעבוד מול ספקים לא מוצלחים, לעבוד לפי לוח זמנים אפקטיבי, לבצע טלמיטינג בעזרת אאוטסורסינג, להצטרף למפגשים של משווקים מפה לאוזן, לתכנן מוצרים נוספים, לשבת לפגישת עבודה מסודרת עם רואה החשבון שלך, לקבוע ביומן ערב זוגי עם זוגתך, לקנות תוכנה לניהול כספי, לצרף שותף עסקי לשיתוף פעולה, לתמחר מחדש את השירותים שלך, לשמור על קשר שוטף עם לקוחות חשובים, לקחת חלק בימי עיון מקצועיים הקשורים לעסק שלך, לחזור לשחות, …

הכול פתוח…מהיכן מתחילים? כיצד מחליטים מה לעשות?

מבינים שכל עסק, ולא משנה מה גודלו, יכול להתנהל כמו עסק בהיקף רציני. בכל חברה עסקית ישנם שורה של תפקידים ופעילויות החייבים להתקיים כדי שהחברה תצליח, תשגשג ותצמח. אם תתבונן על המבנה הארגוני של כל חברה עסקית אופיינית, תרה שיש בה תמיד (בכל מיני שילובים ) שישה מנהלים האחראים על התחומים הבאים – ובין היתר על:

  • משאבי אנוש – כל מה שקשור לקבלת עובדים לחברה, פעילויות, הדרכה.
  • שיווק ומכירות – שיווק, מכירות, פרסום, יחסי ציבור.
  • כספים – כל מה שקשור לניהול תזרים המזומנים בחברה, 
  • מחקר ופיתוח – תכנון מוצרים, ראייה קדימה 
  • תפעול – ניהול של המחשבים, הטלפוניה, התשתיות והרכישות של החברה 
  • מנכ"ל – דואג לכל התחומים , מצעיד את החברה קדימה על פי חזונו. כל התחומים הללו חייבים להתקיים בכל עסק, ולא חשוב מה גודלו.

כדי לנהל עסק אתה צריך להתמצא בדברים שהם מעבר להבנה שלך בתחום המקצועי שלך. כדי לנסוק כעצמאי ובעל עסק עלייך להיות גם מקצוען בתחום המקצועי שלך וגם מקצוען בניהול העסק. עלייך ללמוד לעומק כיצד מנהלים עסק, ליישם זאת באופן המתאים ספציפית לעסק שלך, ולדאוג ללא הרף ליעילות ולשכלול יכולותיך בניהול העסק עצמו.עכשיו הכדור בידיים שלך. בהצלחה!

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    Skip to content