החזרי מס לשכירים – יש חיה כזו!…

חוקי המס בישראל מגדירים את חובותיו של האזרח לשלם מסים אבל גם את זכויותיו. החוקים מגדירים פטורים, נקודות זיכוי וכך מציעים החזרי מס לשכירים. החזרי מס לשכירים אינם מגיעים בעצמם אלא לאחר בירור ודרישה, ועל פי החוק הם ניתנים בכמה מצבים ותנאים. אלה המצבים שמקנים החזרי מס לשכירים או נקודות זיכוי או פטור מתשלום מס:

1. שכירים שיש להם נכות, מגבלות רפואיות, נפצעו, איבדו את כושר עבודה או צריכים טיפולים רפואיים תכופים. החזרי מס לשכירים יינתנו גם למי שחלו או לקחו חופשה ללא תשלום.

2. שכירים שעבדו פחות משנה וכך לא הגיעו לחישוב המס השנתי. ייתכן כי חויבו במס כאילו עבדו והשתכרו כל השנה. לא חשוב אם הסיבה היא פיטורים או שינוי מקום העבודה – יש לתאם מס באמצעות חישוב שנתי.

3. החזרי מס לשכירים ניתנים לעולים חדשים וכן לחיילים משוחררים בשנתיים הראשונות להעסקתם לאחר השחרור.

4. החזרי מס לשכירים ניתנים להורים לילדים עם צרכים מיוחדים המקבלים תרופות או חינוך מיוחד או זקוקים לטיפולים מיוחדים.

5. החזרי מס לשכירים ניתנים לאחר חישוב המס עבור השכר שלך ושל בן זוגך גם יחד.

6. אם הוריך או ההורים של בן זוגך במצב סיעודי.

7. החזרי מס לשכירים ניתנים למפרישים כסף משכרם לקופת גמל או לקרן השתלמות.

8. ניתנים החזרי מס לשכירים המתגוררים בקן העימות.

9. הורים גרושים המשלמים מזונות ילדים וכן משפחות חד הוריות זכאים להחזר מס.

10. ניתנים החזרי מס לשכירים שפרשו מעבודה ואינם עובדים עוד.

11. החזרי מס לשכירים ניתנים למי שתרמו תרומה כספית. התרומה היא הוצאה מוכרת, גם לשכירים.

12. החזרי מס ניתנים למי שסיים תואר אקדמי החל משנת 2005.

איך מבקשים החזרי מס לשכירים?

את הבקשה יש להגיש לרשויות המס לאחר מילוי טפסים, שבהם מידע מלא על הכנסותיכם ועל המצבים וההוצאות המיוחדים שבגינם אתם מבקשים החזר. מי שאינו בקיא בחוקי המס יכול להיעזר בשירותיו של יועץ מס. יועץ מס בעל רישיון יכול לייצג את לקוחותיו ברשויות המס ובביטוח הלאומי. ההוצאה על שירותיו תחושב בהחזר המס, וזאת על פי חוק. החזרי מס לשכירים ניתנים רק בעבור שש השנים האחרונות, ורשויות המס אינן בודקות זכאות עבור התקופה שלפני כן.

לפני שאתם מגישים בקשה להחזרי מס, ודאו כי שילמתם מס כחוק או מס נוכה משכרכם ואף מרווחי ההון שלכם. מן הסתם לא תדעו זאת בעצמכם. חוקי המס, ההיטלים, החובות, תנאי הפטור והזכויות – כל אלה מורכבים מאוד ודורשים בקיאות ומקצועיות. ייעוץ מס יכול להבהיר את התמונה, לבדוק את זכאותכם ולהגיש את הבקשה בשמכם. כאשר יועץ מס מגיש בקשה בשמכם, אתם כבר יודעים לאילו החזרי מס לשכירים אתם זכאים.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    Skip to content